از ۵۰۰ هزار تومان
وابسته به نوع کار
سازمان ها، شرکت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک، فعالیت های استارت آپی و نوپا
برند، برندینگ و اهمیت آن احتمالا از کلماتی هستند که در توصیههای دیگران در مورد رونق کسب و کار و داشتن سهم مشخصی از بازار، به وفور شنیدهاید. سرویس برندینگ راحیل، صفر تا صد این خدمات را برای بیزینس شما مهیا می کند. با ما همراه باشید تا ببینید چطور؟!
هویت یک برند یا همان برندینگ یک کسبوکار یا سازمان، متشکل از اسم، لوگو، علامت یا نماد، طرح، رنگ بندی و یا ترکیبی از آنهاست که برتریها، تمایز و خدمات هر کسبوکاری را برجسته میکند.
بازار پر از محصولات و خدمات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصول یا سرویسی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بخشید. استفاده از مواردی مانند نام، نماد، لوگو، رنگبندی مشخص و مؤلفههای دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به خروجی یک کسبوکار مانند محصول یا سرویس است.
هر کسبوکار یا سازمان یا به طور کلی فعالیتی به شکلی در ذهن مخاطبان یا مشتریان آنها نقش بسته است. برند، برداشت یک مشتری از یک کسبوکار با توجه به برخوردهای متقابل رویداده است. این در حالی است که برندینگ، فرآیندی در راستای ایجاد و تقویت برداشت مثبت در ذهن مخاطب هدف، نسبت به شرکت یا محصولات و خدمات آن است . برای موفقیت در برندینگ، باید نیازها، خواستهها و تمایلات مخاطبان هدف و مشتریان را متناسب با زمان درک کرده و برنامههای استراتژیک برندینگ را بر اساس آنها تعبیه کرد.
با توجه به وفور استفاده از واژه برند در گفتگوهای روزمره، قبل از بیان جنبههای مختلف خدمات Branding راحیل، باید برخی تصورات اشتباه در این حوزه را از ذهنتان پاک کنید!
⦿ برای مثال، برند یک کسبوکار با نشان تجاری آن یا لوگو زمین تا آسمان متفاوت است. شعار یک سازمان شامل همه برندینگ نمیشود! معروفیت و شهرت به خصوص در زمینه اشخاص، برند آنها را تشکیل نمیدهد.
در کل قبل از هرگونه اقدامی، سعی کنید مفهوم برند و فرآیند برندینگ تشریح شده در بالا را به خوبی درک کنید، تا مسیر درستی را در پیش بگیرید.
Branding و فرآیند قدرت بخشیدن به یک برند در بازار رقابت، معمولا از ابزارهای زیر استفاده میشود:
⦿ تبلیغات
⦿ روابط عمومی
⦿ روند فروش
⦿ بازاریابی مستقیم
⦿ فروش مستقیم
⦿ بسته بندی و ارسال
⦿ رویدادها و اسپانسرینگ
⦿ خدمات مشتری
⦿ برندینگ شنیداری که با نوا و آهنگ همراه است.
⦿ برندینگ ویدیویی که این روزها طرفداران زیادی هم دارد.
⦿ برندینگ گرفیکی یا بصری که شامل خلق یک تصویر یا اینفوگرافی یا ... است
⦿ تولید و بازاریابی محتوایی که در واقع یک تیر و چند نشان است!
⦿ محرکه قوی برند که آن را همیشه به جلو میراند.
همانطور که تا اینجا متوجه شدهاید، برندینگ یک فرآیند زمان بر بوده و نباید در هیچ برهه زمانی از آن دست کشید. از این رو متخصصان راحیل منطبق بر روشهای روز دنیا، مراحل زیر را برای ارتقا فرآیند برندینگ کسبوکارها در نظر گرفتهاند.
اساس هر کسبوکاری بر پایه پاسخ به نیازی از مشتریان یا مخاطبان آن قرار دارد. از این رو درک نیاز و توقع مشتریان واقعی یک مجموعه، راه حل بسیار تاثیر گذار در ادامه مسیر برندینگ است.
برای آنکه مخاطبان به برندی اعتماد کنند، باید از هر روشی که میشود، بدانند که کسبوکارتان قرار است چه ارزشی برای آنها داشته باشد. باید هدف کسبوکار و وجه تمایز خود را برای مخاطبانتان مشخص کنید و بگویید که دلیل وجود شما چیست. تازه این مراحل است که به تمامی ابزارهای شما مانند نوع فروش یا حتی لوگوی شما جهت ساختاری میدهد.
برای تدوین استراتژی برند از ظرفیت کارکنان و مخاطبان بیرونی خود استفاده کنید. آنها را گرد هم آورید تا هم به ایدههای شما واکنش نشان دهند، هم نیازهای خود را مطرح سازند و هم در مورد تصویر ذهنی که از کسبوکار شما در ذهن دارند صحبت کنند. این همافزایی میتواند کار شما را در تصمیمگیری برای برند آسانتر کند.
تحلیل فعالیتهای رقبا در زمینه عملکرد آنها در برندینگ، بایدها و نبایدهایی را در این فرآیند پررنگ میکند. از این رو باید بتوانیم به این سوالها پاسخگو باشیم:
⦿ آیا آنها با پیام و هویت بصری خود در رسانههایشان سازگار هستند؟
⦿ کیفیت محصول و یا سرویس آنها در چه سطحی از تبلیغات محطیشان قرار دارد؟
⦿ نظرات مشتریان آنها چسیت؟
پاسخ به این سؤالها کمک میکند هدفمندتر در جریان کارهای رقبا باشیم. البته باید توجه کرد که تقلید بیش ازاندازه آنها باعث میشود دیگر در صنعت خود یکتا نباشید.
ارزش افزوده یک برند در ارائه یک محصول متداول به همراه ارزشی مضاعف است که رقیبان شما ارائه نمیکنند. پس مزایای برند شما می تواند برگ برنده شما باشند. ما در راحیل در آشکارسازی این مزایا و ساخت ارزش افزوده با شما هستیم.
با استفاده از ابزار بصری، راحیل در طراحی و ساخت لوگو و شعار تجاری در کنار شماست. این مرحله میتواند با دید ساخت وب سایت و اپلیکیشن در آینده یا منابع موجود طراحی شود.
صدایکسبوکار شما به ماموریت مجموعه، مخاطبان و زمینه کاری شما بستگی دارد. صدای کسبوکار به این معناست که شما با چه لحنی با مشتریان خود در ارتباط هستید و همچنین آنها به شما چه پاسخی میدهند.
صدای یک کسبوکار میتواند، رسمی، خادمانه، تبلیعاتی، مشاورهای و ... باشد.
شما باید با پیام مختصر به مشتریان خود بگویید که شما چه کسی هستید. پیام شما باید به برند شما مرتبط باشد و در 1 یا 2 جمله هدف برند شما را منتقل کند.پیام شما فراتر از لوگو و شعار شماست تا بیان کند که مجموعه شما چه ارزش افزودهای دارد، شما چه چیزی را ارائه میدهید و چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند.
رسانههای ارتباط با مشتری از وب سایت، اپلیکیشن موبایل آندروید و iOS، شبکههای اجتماعی، دفاتر ارتباط با مشتری، مغازه، تحویل درب منزل و ... همه باید منطبق بر استراتژی و هدف برندینگ شما
یک برند خوب میتواند مجموعه شما را از یک رقیب دست و پا بسته به یک غول بی حریف در زمینه کاری خودتان تبدیل کند. این امر با اعتماد مشتریان به شما و برند با ارزش شما ایجاد میشود.