R A H I L C O
تعیین استراتژی تولید محتوا
Content Creation Strategy
رنج قیمت:

از ۲۵۰ هزار تومان

بازه زمانی:

تدوین اولیه از ۱۰ روز، نظارت مستمر و ثبت بازخورد

مناسب برای:

وب سایت‌ها یا فعالیت‌های مبتنی بر سئو یا شبکه های اجتماعی، کسب و کارها و سازمان ها

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، تنها نکته‌ای است که اکثر وب سایت‌ها برای رسیدن به نتایج بهتر گوگل آن را دنبال می‌کنند. لازم است بدانید، استراتژی تولید محتوا مثل نقشه ساختمانی است که به وسیله آن ساختمان بنا می‌شود.

استراتژی تولید محتوا، بیشترین توجه را به نیاز مخاطب شما اختصاص می‌دهد. توجه کنید که تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مرتبط به کسب‌وکار شما ممکن است ترافیک بازدیدکنندگان قابل قبولی را به همراه داشته باشد، اما تنها با استراتژی تولید محتوا است که بیشترین نرخ  تبدیل از بازدیدکنندگان به مشتریان را به دست می‌آورید.


بهینه‌ترین روش تولید محتوا، روش استراتژیک آن است که بیشترین بازدهی در خدمات بهینه سازی با موتورهای جستجو یا سئو را دارد. شاید اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که:

استراتژی تولید محتوا چه تفاوتی در روند ایجاد آن به وجود می‌آورد؟

بزرگترین تفاوت در رفع محدودیت‌ها است. بررسی و تحقیق در مورد کلمات کلیدی کسب‌وکار مفید است، اما بیشترین محدودیت آن در شناخت مخاطبان، علایق ونیازهای آنها است. الگوریتم‌های گوگل در طی سال‌های گذشته به سمت درک نیاز مشتری از جستجو پیش رفته است، پس طبیعی است که تولید محتوای موثر در سئو نیز باید در این راستا باشد.
با استراتژی تولید محتوا، باید بتوانیم درکی از پاسخ سوالات زیر داشته باشیم:
⦿ مخاطبان (نه صرفا بازدیدکنندگان) کسب‌وکار شما چه کسانی هستند؟
⦿ مخاطبان دنبال چه چیزی هستند؟
⦿ بیشترین نوع محتوایی که مخاطبان شما مطالعه می‎‌کنند، چیست؟
⦿ کسب وکار، برند یا استارت آپ شما چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
⦿ نقطه یا مسیر تلاقی اهداف شما با نیاز مخاطبانتان کجاست؟
یکی از روش‌های ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان ایجاد ویژگی هایی منحصر به فرد در محتوای کسب و کارتان است که بتواند بین عملکرد کسب و کارو مشکلات مخاطبین شما ارتباط برقرار کند. در واقع باید زاویه دید برای تولید محتوا داشته باشید.
توجه کنید که تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با شما، با رعایت اصول سئو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک ارگانیک شود، اما هدف اصلی استراتژی تولید محتوا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان است. پس قبل از هر اقدامی، هدف وب سایت و سئو سایت خود را مشخص کنید، سپس به فکر تولید محتوا باشید.
چگونه استراتژی تولید محتوا را در راستای بهبود سئو ایجاد کنیم؟

تعیین هدف کسب‌وکار شما

اولین و اساسی‌ترین گام مشخص کردن هدف و خواسته شما از طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن یا کسب و کارتان است. هدف شما، ساختار تولید محتوا را فیلتر می‌کند. برای مثال، هدف یک کسب‌وکار طراحی داخلی و دکوراسیون، جلب مخاطبان برای تماس با آنها است. پس المان‌های انسانی در سایت، مانند پاسخ به سوالات تاثیر به سزایی در جلب مخاطب خواهد داشت.
از سمتی دیگر اگر شما سایتی دارید که هدف آن معرفی تمامی شرکت‌های طراحی داخلی است، تولید محتوای شما باید جنبه‌های زیادی را پوشش بدهد تا نیاز قشر متنوعی از مخاطبان را پاسخ‌گو باشد.
ما در راحیل، بر اساس تجربه طولانی در خدمات سئو روش‌های مختلف کسب‌وکارها در فضای آنلاین را دراختیار شما قرار می‌دهیم.



تعیین مخاطبان هدف شما و نیازهای اصلی آنها

در این مرحله باید مشکلات و خواسته‌های مهم مخاطبان را بفهمید! وابسته به شکل کسب‌وکارتان، تعامل شما با مشتریان متفاوت است. برای مثال در سطح سازمان، مسئولین بخش خدمات پس‌از فروش یا روابط عمومی بیشترین برخورد مستقیم با مشتریان را دارند و از خواسته‌های آنان بیشتر مطلع هستند.
در سطح کسب‌وکارهای متوسط برخورد شما با مشتری در حین فروش مستقیم یا ارائه خدمات، می‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه کند.
روش دیگر درک نیاز مشتری، حضور در تالارهای گفتگو، شبکه‌های اجتماعی مانند لینکداین یا اینستاگرام است. مخاطبان در فضای صمیمی‌تر اطلاعات مفیدتری را در اختیار شما می‌گذارند. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید،نگران نباشید؛ این مراحل را با هم طی می‌کنیم.

تصمیم‌گیری در مورد وجه تمایز شما

در این گام باید به فکر تولید نوعی ارزش افزوده برای مخاطبانتان باشید؛ چیزی که شما را از بقیه متفاوت می‌‌کند. این تفاوت می‌تواند در ارائه خدماتی بهتر یا ساخت محصولی ارزشمندتر باشد یا صرفا به نظر برسد!
برای تعیین استراتژی تولید محتوا، این گام‌ها را باهم پشت سر می‌گذاریم. چرا که نتیجه نهایی آن بر روی اهداف کسب و کار شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
تیم تخصصی خدمات بهینه سازی راحیل، مراحل زیر را در دستور کار قرار داده و استراتژی تولید محتوای شما را تدوین می‌کند.

⦿ تعیین جهت تولید محتوا
⦿ عناصر کمکی در مسیر سربالایی تولید محتوا
⦿ زیر و رو کردن کلمات کلیدی مهم در سئو سایت شما
⦿ کاوش عمیق فضای متدوال رقیبان و بررسی کم و کیف آن
⦿ تعیین زمان بندی نشر محتوای متناسب با سئو سایت و بازخورد آن
⦿ ارزیابی همیشگی و بهبود استراتژی محتوا

بعد از این مراحل، استراتژی تولید محتوای شما تدوین شده و طی چرخه‌های بازبینی، مراحل آن بر اساس تغییرات مشتریان بهبود داده می‌شوند. تولید محتوای استراتژیک و درست یک مزیت رقابتی همیشه برنده است!
برای اطلاع از چگونگی شروع فرآیند استراتژی محتوا در راستای بهبود سئوی سایت خودتان با مشاوران ما تماس بگیرید یا فرم ارتباط با ما را پر کنید.